.
...
....
.

গাংনী উপজেলার ৪ টি দর্শনীয় স্থানের চতুর্থ অবস্থানে জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়

গাংনী উপজেলার ৪ টি দর্শনীয় স্থানের চতুর্থ অবস্থানে জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়

মেহেরপুরের গাংনী উপজেলার ৪ টি দর্শনীয় স্থানের চতুর্থ অবস্থানে রয়েছে জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়। ২৮ এপ্রিল সোমবার সকালে তথ্য ও প্রযুক্তি মন্ত্রনালয়ের সহযোগিতায় গাংনী উপজেলা প্রশাসনের আয়োজনে উপজেলা নির্বাহী অফিসারের সভাকক্ষে ডিজিটাল মেলার উদ্বোধন করা হয়। ২ দিন ব্যাপী ডিজিটাল মেলার আলোচনা সভায় উপজেলার দর্শনীয় স্থানের নাম প্রকাশ করা হয়। উপজেলা নির্বাহী অফিসার মুহাম্মদ আব্দুস সালামের সভাপতিত্বে প্রধান অতিথি হিসেবে উপস্থিত থেকে মেলা উদ্বোধন করেন, মেহেরপুর-২ ( গাংনী) আসনের এমপি বীর মুক্তিযোদ্ধা মকবুল হোসেন। সভায় উপজেলা নির্বাহী অফিসার মুহাম্মদ আব্দুস সালাম গাংনী উপজেলার দর্শনীয় স্থানের মধ্যে চিৎলা পাট বীজ ফার্মকে প্রথম, ভাটপাড়া নীলকুঠি দ্বিতীয়, করমদি গোসাই জামে মসজিদকে তৃতীয় এবং জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়কে চতুর্থ স্থান হিসেবে ঘোষণা করেন। উপজেলা নির্বাহী অফিসার মুহাম্মদ আব্দুস সালাম ওই সভায় আরো জানান, শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের মধ্যে মেহেরপুর জেলার প্রথম দর্শনীয় স্থানে রয়েছে জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়। এ ব্যাপারে জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়ের প্রধান শিক্ষক হাসান আল নূরানী জানান, জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়ের যে অর্জন তার সবটুকুই এলাকাবাসীর কৃতিত্ব। ম্যানেজিং কমিটি ও এলাকাবাসীর সহযোগিতায় এ অজর্ন সম্ভব হয়েছে। সকলের সহযোগিতা অব্যাহত থাকলে, শুধু উপজেলা,জেলা ও বিভাগ নয়। সারা দেশের সেরা দর্শনীয় স্থান হিসেবে দেখাতে পারবো।

21 February, 2014 (International Mother Language Day)



This is default featured slide 1 title

Easy to customize it, from your blogger dashboard, not needed to know the codes etc.

This is default featured slide 2 title

Easy to customize it, from your blogger dashboard, not needed to know the codes etc.

This is default featured slide 3 title

Easy to customize it, from your blogger dashboard, not needed to know the codes etc.

This is default featured slide 4 title

Easy to customize it, from your blogger dashboard, not needed to know the codes etc.

This is default featured slide 5 title

Easy to customize it, from your blogger dashboard, not needed to know the codes etc.

স্কুল সম্পদ


মুক্ত মঞ্চ

জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়-এর মুক্ত মঞ্চ শুভ  উদ্বোধন করেন ১৬ ডিসেম্বর ২০১২ ইং তারিখে উক্ত বিদ্যালয়ের ম্যানেজিং কমিটির  সম্মানিত সভাপতি

জনাব মোঃ ফজলুর রহমান বিশ্বাস
জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়-এর শহীদ মিনার শুভ  উদ্বোধন করেন ২১ ফেব্রুয়ারী ২০১২ ইং তারিখে উক্ত বিদ্যালয়ের ম্যানেজিং কমিটির  সম্মানিত সভাপতি

জনাব মোঃ ফজলুর রহমান বিশ্বাস
শহীদ মিনার





Slebus of 2013 for class Seven



Jorepukuria Secondary school
Class: Seven
Subject: English 2nd paper
Part A: Grammar—60 marks
Any 12 items will be set out of following 8 items. Each item will bear 5 marks.
1.      Articles
2.      Tense
3.      Preposition
4.      Right form of verbs
5.      Pronoun
6.      Adjective
7.      Adverb
8.      Conjunction
9.      Phrase and idioms
10.  Change the passage into another tense.
Part B: Writing test—40 marks
1.      Formal letter
2.      Story writing
3.      Dialogue
4.      Paragraph
5.      Composition
Course plan:
First Terminal Examination:
            Grammar      :    Each item according to Grammar (Part A) section.
            Model           :    Question: 1—25
            Source          :    Prescribe book.
Formal letter:
(a)    An application to the H/M of your school for setting up a canteen.
(b)   An application to the H/M of your school for praying for re-admission.
(c)      An application to the H/M of your school for setting up a Computer club.
(d)   An application to Deputy Commissioner of your District for relief for the flood effected area.
(e)    An application to the H/M of your school for seat in your school.

1
 
Please turn over
Story writing:
(a)    Honesty is the best policy.
(b)   The boys and the frogs.
(c)    The lion and mouse.
(d)   The course of illiteracy
(e)    The thirsty crow.
Dialogue writing:
(i)         Write a dialogue between two friends about their plans after the final examination.
(ii)       Write a dialogue between two friends about improving English.
(iii)     Write a dialogue between a teacher and a student about how to do well in the exam.
(iv)     Write a dialogue between a teacher and a student about Traffic Jam.
(v)       Write a dialogue between a manager and a clind about opening bank account.
(vi)     Write a dialogue between a teacher and a student about demerits of smoking.
(vii)   Write a dialogue between a teacher and a student about importance of computer.
Paragraph writing:
             (a) How to open a bank account
             (b) A tea stall
             (c) A village fair
(d) Traffic jam
(e) A road accident
(f) Tree plantation
Composition:
(a)    Tree plantation
(b)   A journey by boat
(c)    Discipline                
(f)    Wonder of modern science
(g)   Village fair
(h)   A journey by train
Second Terminal Examination:
            Grammar     :    Each item according to Grammar (Part A) section.
            Model         :    Question: 26—44
            Source         :    Prescribe book.           
Formal letter:
(a)    An application to the H/M of your school for setting a common room.
(b)  
2
 
An application to the H/M of your school for permission on a study tour.
(c)    An application to the H/M of your school for remission of delay fine.
(d)   An application to the H/M of your school for a half holiday. 
(e)    An application to the chairman of the union perished area for sanction a tube well.
Story writing:
(a)    The wolf  and a cowboy
(b)   The greedy farmer and a golden goose.
(c)    A bear and two friends.
(d)   Grapes are sour.
(e)    The fox and a crow.
Dialogue writing:
(a)    Write a dialogue between two friends about a road accident.
(b)   Write a dialogue between a doctor and a patient.
(c)    Write a dialogue between a shopkeeper and a customer.
(d)   Write a dialogue between two friend about reading newspaper.
(e)    Write a dialogue between two friends about a birthday party.
(f)    Write a dialogue between two passerby.
Paragraph writing:
(a) Gardening                          (b) Winter morning
(c) A rainy day                        (d) A street beggar
(e) A cup of tea
Composition:
i)        A village market
ii)      Newspaper
iii)    Value of time
iv)    Your daily life
v)      Your hobby
vi)    A journey by bus.
 Annual Examination:
            Grammar     :    each item according to Grammar (Part A) section.    Revision of 1st and 2nd terminal Examination.
            [Follow the prescribed book]
                                                     




Jorepukuria Secondary school
Class: Seven
Subject: English 2nd paper
Part A: Grammar—60 marks
Any 12 items will be set out of following 8 items. Each item will bear 5 marks.
11.  Articles
12.  Tense
13.  Preposition
14.  Right form of verbs
15.  Pronoun
16.  Adjective
17.  Adverb
18.  Conjunction
19.  Phrase and idioms
20.  Change the passage into another tense.
Part B: Writing test—40 marks
6.      Formal letter
7.      Story writing
8.      Dialogue
9.      Paragraph
10.  Composition
Course plan:
First Terminal Examination:
            Grammar      :    Each item according to Grammar (Part A) section.
            Model           :    Question: 1—25
            Source          :    Prescribe book.
Formal letter:
(f)    An application to the H/M of your school for setting up a canteen.
(g)   An application to the H/M of your school for praying for re-admission.
(h)     An application to the H/M of your school for setting up a Computer club.
(i)     An application to Deputy Commissioner of your District for relief for the flood effected area.
(j)     An application to the H/M of your school for seat in your school.

1
 
Please turn over
Story writing:
(i)     The course of illiteracy
(j)     The thirsty crow.
(k)   The wolf  and a cowboy
(l)     The greedy farmer and a golden goose.
(m) A bear and two friends.
Dialogue writing:
(viii) Write a dialogue between two friends about their plans after the final examination.
(ix)     Write a dialogue between two friends about improving English.
(x)       Write a dialogue between a teacher and a student about how to do well in the exam.
(xi)     Write a dialogue between a teacher and a student about Traffic Jam.
(xii)      Write a dialogue between two friends about a road accident.
(xiii)    Write a dialogue between a doctor and a patient.
(xiv)    Write a dialogue between a shopkeeper and a customer.
Paragraph writing:
             (a) A street Beggar
             (b) Gardening
             (c) A village fair
(d) A cup of tea
(e) A road accident
(f) Tree plantation
Composition:
(d)   Tree plantation
(e)    A journey by boat
(f)    Discipline                
(g)   Your daily life
(h)   Your hobby
(i)     A journey by bus.
Second Terminal Examination:
            Grammar     :    Each item according to Grammar (Part A) section.
            Model         :    Question: 26—44
            Source         :    Prescribe book.           
Formal letter:
(f)    An application to the H/M of your school for setting a common room.
(g)   An application to the H/M of your school for permission on a study tour.
(h)   An application to the H/M of your school for remission of delay fine.
(i)    
2
 
An application to the H/M of your school for a half holiday. 
(j)     An application to the chairman of the union perished area for sanction a tube well.
Story writing:
(f)    Grapes are sour.
(g)   The fox and a crow.
(h)   Honesty is the best policy.
(i)     The boys and the frogs.
(j)     The lion and mouse.
Dialogue writing:
(g)   Write a dialogue between two friend about reading newspaper.
(h)   Write a dialogue between two friends about a birthday party.
(i)     Write a dialogue between two passerby.
(j)     Write a dialogue between a manager and a clind about opening bank account.
(k)   Write a dialogue between a teacher and a student about demerits of smoking.
(l)     Write a dialogue between a teacher and a student about importance of computer.
Paragraph writing:
(a) A tea stall                           (b) Winter morning
(c) A rainy day                        (d) How to open a bank account
(e) Traffic Jam
Composition:
(j)     A village market
(k)   Newspaper
(l)     Value of time
(m) Wonder of modern science
(n)         Village fair
(o)   A journey by train
Annual Examination:
            Grammar     :    each item according to Grammar (Part A) section.    Revision of 1st and 2nd terminal Examination.
            [Follow the prescribed book]
                                                     


3
 
 

Facebook Page

যোগাযোগ ঠিকানাঃ

জোড়পুকুরিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়।

কুষ্টিষা-মেহেরপুর হাইওয়ের পাশে মেহেরপুর জেলার গাংনী থানার জোড়পুকুরিয়া নামক গ্রামে অবস্থিত। এটি ১৯৬৭ সালে স্থাপিত হয়। বর্তমানে এটি গাংনী থানা তথা মেহেরপুর জেলার মধ্যে উল্লেখযোগ্য স্থান দখল করতে সক্ষম হয়েছে।

বিদ্যালয়কে ফেইসবুকে দেখতে চাইলে এড্রেসবারে টাইপ করুনঃ http://www.facebook.com/pages/Jorepukuria-Secondary-School/116549361845270

অথবা এখানে ক্লিক করুন।

আপনার যে কোন পরামর্শকে আমরা শুভেচ্ছা জানায়। যে কোন ধরনের পরামর্শ জানাতে আমাদের ফেইসবুকে কমেন্ট করুন অথবা ই-মেইল করুন। ই-মেইল ঠিকানঃ jorepukuria1967@gmail.com

প্রধান শিক্ষক

োঃ হাসান আলনুরানী

পিতাঃ মঃ হাবিবুর রহমান

গ্রামঃ োড়পুকুরিয়া

উপজেলাংনী,

জেলাঃ মেহেরপুর

োবাইলঃ 01713-913076

-মেইলঃ hasanalnurani@gmail.com


বিদ্যালয়কে ফেইসবুকে দেখতে চাইলে এড্রেসবারে টাইপ করুনঃ https://www.facebook.com/hasan.alnurani